داستانی زیبا در طلب رزق از خداوند

 
  دو مرد نابینا بر سر راه ام جعفر زبیده عباسی نشسته بودند، زیرا از بخشش و کرم او خبر داشتند. یکی می‌‌‌گفت: اللهم ارزقنی من فضلک؛ خداوندا از فضل و کرمت به من روزی ده. و دیگری می‌‌‌گفت: اللهم ارزقنی من فضل أم جعفر؛ خداوندا از فضل و بخشش امجعفر به من روزی ده. ام جعفر نیز دعای آنان را می‌‌شنید و از آن خبر داشت، لذا برای مردی که از فضل و بخشش خداوند درخواست رزق و روزی می‌‌کرد، دو درهم می‌‌فرستاد، و برای کسی که از فضل و بخشش او طلب رزق و روزی می‌‌نمود مرغی سرخ کرده هر روز ده دینار در شکمش قرار می‌‌داد و می‌‌فرستاد.

صاحب مرغ سرخ شده هر روز مرغش را به دو درهم به دوست نابینایش – که از فضل خداوند طلب رزق و روزی می‌‌نمود- می‌‌‌‌فروخت، اما نمی‌‌‌‌دانست در شکم آن چه چیزی وجود دارد . ده روز بر این قضیه سپری شد، سپس امجعفر از کنار آن دو شخص گذشت.


و به کسی که از فضل و بخشش او طلب رزق و ورزی می‌‌‌‌کرد، گفت: آیا فضل و بخشش ما تو را ثروتمند و بی نیاز ننمود؟


پرسید: چه بود فضل و بخششت؟


ام جعفر گفت: صد دینار در ده روز.


نابینا گفت: خیر، بلکه هر روز یک مرغ برایم می‌‌‌‌فرستادی که من هم آن را هر روز به دو درهم به دوستم می‌‌‌‌فروختم.


ام جعفر گفت: اما این شخص از فضل و بخشش ام جعفر طلب نمود پس خداوند او را محروم کرد، و دیگری از فضل و بخشش خداوند طلب می‌‌‌‌نمود پس خداوند به او عطا کرد و او را بی نیاز گردانید.

استاد مرحوم حاج ملا محمد رشید محمودی امامی

مردی از دیار نیک نامان اورامان مرد صلح وآشتی استان کرمانشاه

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز            مرده ان است که نامش به نکویی نبرند

استاد مرحوم حاج ملا محمد رشید محمودی امامی فرزند مرحوم کدخدا محمد صالح ازطایفه ی امامی یکی ازاین چهره های ماندگار در این دیار می باشد که به واسطه ی محرومیت زایدالوصف منطقه، تعین زادروزی وی به طور قطع مقدور نیست اما براساس اطلاعات خانواده اش به اقرب احتمال وی در حدود سال ۱۲۹۰ هجری شمسی در دروله ی امامی چشم به این فانی سرای گیتی نام گشود.رسم معمول در کردستان پس ازپایان هفت سالگی نزد روحانی محل وبا درس قرات قران کریم راه پر رمز وراز کسب معرفت ومعنویت را اغاز وبه شهادت عمر پربرکتش تا آخرین لحاظات پایانی عمر نیز بر آن وفادار و راست قامت متند. نخستین معلم ایشان استاد ملا محمد رشید یزدانبخشی که مرحوم عثمان بیگ امامی برای پیشنمازی عشیره امامی آورده بود نزد وی علاوه بر قران کریم برخی کتب مقدماتی را نیز فرا گرفت زان پس استاد به باینگان -از توابع شهرستان پاوه -عزیمت و در آنجا از استاد مرحوم ملا فتاح فرشیدی -مدرس و امام جمعه و جماعت باینگان - برخی کتاب های صرف و نحو را آموخت.

ادامه نوشته